ForKids

ForKids-Προγράμματα για Παιδιά

Σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται, σε μία κοινωνία που καθημερινά αλλάζει, ο ρόλος της Παιδείας αποτελεί ιδιαίτερα καθοριστικό παράγοντα. Οι μαθητές που ξεκινούν σήμερα το σχολείο, θα πρέπει να προετοιμαστούν για έναν πολύ διαφορετικό κόσμο σε κάποια χρόνια από σήμερα. Οι έντονοι ρυθμοί που καταγράφονται καθημερινά έχουν σαν αποτέλεσμα την ανάγκη και τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης της πληροφορικής.

Τα Futureplus-ForKids (πρώην εκπαιδευτικό κέντρο Technokids) προσφέρουν εκπαίδευση, πάντα σε τελευταίες εκδόσεις λογισμικών, σε αντικείμενα δημοφιλή στην αγορά εργασίας ενώ οι μαθητές αποκτούν από νωρίς τις δεξιότητες που απαιτεί ο Δημόσιος τομέας.

Τα Futureplus-ForKids συνεργάζονται με φορείς παγκοσμίας εμβέλειας και ως εξεταστικό κέντρο τέτοιων φορέων, όπως ECDL, Prometric και Pearson παρέχουν στα παιδιά πιστοποιήσεις, που θα αποτελέσουν πολύτιμα εφόδια στην μαθητική τους σταδιοδρομία και στην μετέπειτα επαγγελματική τους καριέρα.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Futureplus-ForKids

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Technokids είναι σύστημα διδακτικής μεθοδολογίας για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών που έχει σκοπό να μετατρέψει τη μάθηση σε μια συγκλονιστική ανακάλυψη, σε ψυχαγωγία και σ’ ένα υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της γνώσης της τεχνολογίας.  Ένα επιτελείο εκπαιδευτικών, παιδοψυχολόγων και ειδικών της πληροφορικής στον Καναδά μελετά και αξιολογεί όλα τα νέα δεδομένα στον τομέα της πληροφορικής και της εκπαίδευσης με σκοπό την συνεχή δημιουργία διδακτικών ενοτήτων.

Μέσα από αυτό το σύστημα τα παιδιά ανακαλύπτουν, δημιουργούν, πειραματίζονται με προγράμματα βασισμένα στην σύγχρονη τεχνολογία ανάλογα με την ηλικία τους. Ο υπολογιστής, με την ποικιλία των προγραμμάτων του, καθίσταται ένα πολύ χρήσιμο βοήθημα που επεκτείνει την γνώση, σε οποιαδήποτε μορφή, για να μπορούν τα παιδιά να μαθαίνουν και να απασχολούνται δημιουργικά. Οι ενότητες που διδάσκονται τα παιδιά είναι δημιουργικές και ταυτόχρονα  ευχάριστες, καλλιεργούν την κριτική ικανότητα, συμβάλλουν στο να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους, ακονίζοντας παράλληλα την σκέψη τους και απελευθερώνοντας τη φαντασία τους.

Οι δραστηριότητες των Futureplus-ForKids είναι μοναδικές γιατί βασίζονται στο σύστημα Project Based Learning. Τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά μαθαίνοντας την τεχνολογία μέσα από Εκπαιδευτικά  Σενάρια. Μέσα από αυτά τα σενάρια τα παιδιά παίρνουν Επαγγελματικούς ρόλους και γίνονται αρχιτέκτονες, Σύμβουλοι επιχειρήσεων, Επιχειρηματίες και μαθαίνουν ΓΙΑΤΙ και ΠΩΣ χρησιμοποιείται ο Υπολογιστής σε κάθε επάγγελμα. Μέσα από αυτή τη δημιουργική απασχόληση τα παιδιά εντάσσονται ομαλά στη σύγχρονη κοινωνία, προσανατολίζονται επαγγελματικά και κατανοούν επαγγελματικές και επιχειρηματικές έννοιες απο μικρή ηλικία.

Δραστηριότητες

Programming Java

Visual Basic

ADRUINO

Scratch

MS OFFICE SPECIALIST

Εφαρμογές ANDROID

Visual C#

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ KODU

SCRATCH JUNIOR

PYTHON ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

MORPHING

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ

ΣΧΕΔΙΟΚΙΝΗΣΗ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

CMS JOOMLA-WORDPRESS

Programming Java

Λίγα λόγια για την Java

Η Java είναι μια αντικειμενοστρεφής γλώσσα προγραμματισμού που σχεδιάστηκε από την εταιρεία πληροφορικής Sun Microsystems. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της Java έναντι των περισσότερων άλλων γλωσσών είναι η ανεξαρτησία του λειτουργικού συστήματος και πλατφόρμας. Τα προγράμματα που είναι γραμμένα σε Java τρέχουνε ακριβώς το ίδιο σε Windows, Linux, Unix και Macintosh (σύντομα θα τρέχουν και σε Playstation καθώς και σε άλλες κονσόλες παιχνιδιών) χωρίς να χρειαστεί να ξαναγίνει μεταγλώττιση (compiling) ή να αλλάξει ο πηγαίος κώδικας για κάθε διαφορετικό λειτουργικό σύστημα.

Ο κύκλος μαθημάτων

Το Java για παιδιά είναι ένας κύκλος μαθημάτων που αποτελείται από δύο ενότητες. Η κάθε ενότητα ολοκληρώνεται με την δημιουργία τουλάχιστον 10 εφαρμογών που θα δημιουργήσουν τα παιδιά στην τάξη.

Οι μαθητές θα μάθουν πώς να σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα, τι είναι ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός, πως να «συνθέτουν» το περιβάλλον μιας εφαρμογής χρησιμοποιώντας την πλούσια βιβλιοθήκη συναρτήσεων γραφικών που τους παρέχει η γλώσσα Java.

Το μάθημα αποτελείται από διάφορα projects τα οποία τα παιδιά καλούνται να υλοποιήσουνε μέσα στην τάξη με την καθοδήγηση του καθηγητή τους και με οπτικά παραδείγματα σε κάθε βήμα της υλοποίησης.

Τα projects αυτά περιλαμβάνουν εφαρμογές όπως ένα παιχνίδι με τραπουλόχαρτα, παιχνίδια που πρέπει να μαντέψεις έναν αριθμό ή την πρωτεύουσα ενός κράτους, τον μετατροπέα ισοτιμιών νομισμάτων, την δημιουργία ενός απλού προγράμματος ζωγραφικής και πολλά άλλα.

Powered by
Visual Basic

Λίγα λόγια για την Visual Basic…

Η Visual Basic είναι μια γλώσσα που έχει σχεδιαστεί για να είναι εύκολη στην εκμάθηση και το χειρισμό. Η γλώσσα δεν επιτρέπει στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν μόνο απλές εφαρμογές με γραφικό περιβάλλον χρήστη, αλλά δίνει την δυνατότητα στον προγραμματιστή να αναπτύξει πολύπλοκες εφαρμογές. Ο προγραμματισμός σε VB συνίσταται από τον οπτικό συνδυασμό στοιχείων ή ελέγχων σε μια φόρμα, τον προσδιορισμό χαρακτηριστικών και ενεργειών αυτών των στοιχείων και την σύνταξη επιπλέον γραμμών κώδικα για αυξημένη λειτουργικότητα.

Ο Κύκλος Μαθημάτων

Η Visual Basic για παιδιά είναι ένας κύκλος μαθημάτων που αποτελείται από τρεις ενότητες. Η κάθε ενότητα ολοκληρώνεται με την δημιουργία τουλάχιστον 10 εφαρμογών που θα δημιουργήσουν τα παιδιά στην τάξη.

Η Visual Basic διδάσκεται με παρουσίαση από τον καθηγητή σε κάθε βήμα της υλοποίησης. Οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουνε διάφορα πράγματα κυρίως παιχνίδια.

Το μάθημα αποτελείται από διάφορα projects τα οποία τα παιδιά καλούνται να υλοποιήσουνε, όπως μια αριθμομηχανή, ένα παιχνίδι ερωτήσεων, έναν μετατροπέα νομισμάτων και άλλα πολλά.

Δεν απαιτείται να υπάρχει προηγούμενη εμπειρία σε προγραμματισμό. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ηλικίες από 10 χρονών και πάνω που έχουν μια βασική οικειότητα με τους υπολογιστές. (απλή επεξεργασία κειμένου, χρήση λειτουργικού συστήματος, χρήση του διαδικτύου).

Με αυτό τον κύκλο μαθημάτων τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κάνουν μια πρώτη επαφή με τον προγραμματισμό και να έρθουν πιο κοντά στο πως δουλεύει ο υπολογιστής, γνώση η οποία θα τα συνοδεύει σε όλη τους την μαθητική και επαγγελματική καριέρα.

Powered by
ADRUINO

Τι είναι το Arduino;

Το Arduino είναι μία ηλεκτρονική πλακέτα που την χρησιμοποιούμε ως εργαλείο για να κατασκευάσουμε ένα υπολογιστικό σύστημα το οποίο θα μπορεί ελέγχει συσκευές του φυσικού κόσμου. Είναι μια συσκευή ανοιχτού υλικού και λογισμικού (open source) και βασίζεται σε μια αναπτυξιακή πλακέτα που ενσωματώνει επάνω έναν μικροελεγκτή. Αφού το συνδέσουμε στον υπολογιστή, χρησιμοποιώντας ένα απλό περιβάλλον ανάπτυξης, μπορούμε να το προγραμματίσουμε και να στείλουμε εντολές σε άλλες συσκευές που είναι συνδεδεμένες σε αυτό.

Αν και μικρό σε μέγεθος οι δυνατότητες που προσφέρει είναι πάρα πολλές. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε εφαρμογές ρομποτικής και γενικότερα σε αυτοματισμούς καταφέρνοντας έτσι πάρα πολλά όπως: την κίνηση διάφορων κινητήρων, τη λήψη πληροφοριών από διάφορους αισθητήρες (θερμοκρασίας, υγρασίας, υπερύθρων κ.α), την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ Arduino και υπολογιστή χρησιμοποιώντας γλώσσες προγραμματισμού (όπως Java και python), καθώς επίσης την αναπαραγωγή και αντίληψη ήχων.

Σειρά Μαθημάτων

Η σειρά μαθημάτων των Futureplus-Kids για το Arduino, ολοκληρώνεται μέσα από την υλοποίηση 15 απλών project. Κάποια από αυτά είναι:

  • Γνωριμία με τα εργαλεία που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.
  • Έναν “μετρητή συναισθημάτων” που θα μετράει πόσο “θερμόαιμος” είναι κάποιος ελέγχοντας τους χτύπους της καρδιάς του!
  • Μία λάμπα που θα παράγει οποιοδήποτε χρώμα.
  • Δημιουργία ενός μουσικού οργάνου που θα παίρνει εντολές από το κούνημα των χεριών.
  • Σύνθεση μουσικής χρησιμοποιώντας μόνο το πληκτρολόγιο του υπολογιστή.
  • Ένα τροχό μίξης χρωμάτων.
  • Μία κρυστάλλινη μπάλα που απαντάει ως μέντιουμ σε όλες τις δύσκολες ερωτήσεις!
  • Έναν κώδικα που θα ξεκλειδώνει μόνο αφού χτυπήσουμε ρυθμικά στην σωστή ακολουθία το χέρι μας στο τραπέζι.
  • Μία λάμπα που ανταποκρίνεται σε κάθε μας άγγιγμα.
  • Έλεγχος του υπολογιστή μέσα από την πλακέτα του Arduino.
Powered by
Scratch

Τι είναι το Scratch;

Το Scratch είναι ένα γραφικό περιβάλλον προγραμματισμού το οποίο παρέχεται δωρεάν. Με απλή χρήση του ποντικιού, μεταφορά και απόθεση, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν αλληλεπιδραστικές ιστορίες, παιχνίδια, κινούμενα σχέδια, μουσική, έργα τέχνης και παρουσιάσεις. Το Scratch σχεδιάστηκε για να μπορεί ο μαθητής να διασκεδάσει, να σχεδιάσει και να επιμορφωθεί.

Μέσα από το Scratch ανοίγεται ένας συναρπαστικός κόσμος προγραμματισμού υπολογιστών για παιδιά και άλλους αρχάριους προγραμματιστές.

Σειρά μαθημάτων

Σε αυτή την δραστηριότητα οι μαθητές γίνονται συμμέτοχοι μιας ιστορίας, ενός φανταστικού σεναρίου, στο οποίο μέσα από τις δημιουργίες τους καλούνται να βοηθήσουν έναν επιστήμονα που προσπαθεί να σώσει την Γη από τους εξωγήινους. Με την βοήθεια του καθηγητή τους, τα παιδιά, βήμα προς βήμα χρησιμοποιούν όλα τα εργαλεία και τα χαρακτηριστικά του προγράμματος και κάνουν την εισοδό τους στην έννοια του προγραμματισμού.

Μήνυμα από τον Δημιουργό του Scratch

Το Scratch είναι κάτι περισσότερο από ένα κομμάτι λογισμικού. Είναι μέρος μιας ευρύτερης εκπαιδευτικής αποστολής. Σχεδιάσαμε το Scratch για να βοηθήσει τους νέους να προετοιμαστούν για τη ζωή μέσα στη σημερινή, ταχέως μεταβαλλόμενη, κοινωνία.

Όταν οι νέοι άνθρωποι δημιουργούν projects στο Scratch, δεν μαθαίνουν μόνο πώς να γράφουν ένα πρόγραμμα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μαθαίνουν να σκέφτονται δημιουργικά, ουσιαστικά, συστηματικά, να εργάζονται συλλογικά -δεξιότητες  που οδηγούν στην επιτυχία και την ευτυχία στο σημερινό κόσμο – .

Καθηγητής Mitchel Resnick
Διευθυντής, MIT Ομάδα Δημιουργίας του SCRATCH
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Μασαχουσέτης – Εργαστήριο Πολυμέσων

Powered by
MS OFFICE SPECIALIST

Microsoft Office Specialist – Προχωρημένες Δεξιότητες Γραφείου

Τα λογισμικά της κατηγορίας του Microsoft Office αποτελούν το Α και το Ω του ψηφιακού αλφαβητισμού. Μια πληροφορική εκπαίδευση δεν θεωρείται ολοκληρωμένη εάν το άτομο δεν ξέρει να δημιουργεί ένα επίσημο έγγραφο στο Word, εάν δεν ξέρει να καταχωρεί και να επεξεργάζεται δεδομένα στο Excel και στο Access, εάν δεν ξέρει να δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση στο PowerPoint ή ένα αξιομνημόνευτο άρθρο με το Publisher. Στην συγκεκριμένη ενότητα, τα παιδιά μέσα από διασκεδαστικά projects που αντιστοιχούν στις ηλικίες τους, θα μάθουν να χρησιμοποιούν τα βασικά εργαλεία του Microsoft Office, κάτι που είναι απαραίτητο για όλη τους την πορεία, είτε πρόκειται για την πορεία τους στην πληροφορική (προετοιμασία εξετάσεων ECDL), είτε πρόκειται για την ακαδημαϊκή τους πορεία (απαραίτητα εργαλεία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την προετοιμασία εργασιών), είτε πρόκειται για την επαγγελαμτική τους πορεία (απαραίτητα εργαλεία για τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα).

Σειρά Μαθημάτων

Η ενότητα Microsoft Office Specialist διατρέχει όλη την ακαδημαϊκή χρονιά σε κάθε επίπεδο των παιδιών, προκειμένου να αποκτήσουν την απαραίτητη εξοικείωση με τα σημαντικά αυτά εργαλεία. Παραδειγματικά, αναφέρονται κάποιες ενότητες από όλα τα επίπεδα παρακάτω:

-Book Publisher: Δημιουργία Διαδραστικού Περιοδικού/Βιβλίου με το Word.

-Business Researcher:Δημιουργία Έρευνας και Ανάλυσης Δεδομένων με το Excel.

-My Hero: Δημιουργία μιας Παρουσίασης για κάποιο πρόσωπο θαυμασμού με το PowerPoint.

-Poster Designer: Δημιουργία αφίσας με το Publisher.

– κ.α.

Powered by
Εφαρμογές ANDROID

Δημιουργία Εφαρμογών Android με το App Inventor

Οι φορητές συσκευές Andorid, smartphones και tablets, έχουν εισαχθεί πλέον στην καθημερινότητα και τα παιδιά αλληλεπιδρούν συνεχώς μαζί τους. Υπό αυτή την λογική, όπως ακριβώς μαθαίνουν τα παιδιά πως λειτουργεί ο υπολογιστής και τις έννοιες του προγραμματισμού, καλούνται να μάθουν τον προγραμματισμό των συσκευών Android. Τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν εκ του μηδενός τις δικές τους εφαρμογές. Σχεδιάζουν το περιβάλλον όπως επιθυμούν και στην συνέχεια προγραμματίζουν τα περιεχόμενα της εφαρμογής τους προκειμένου να λειτουργεί κανονικά. Αποθηκεύουν μόνιμα τις εφαρμογές τους σε όποια Android συσκευή θέλουν, τις χρησιμοποιούν καθημερινά ή ακόμα τις διαμοιράζουν και στους φίλους τους!

Σειρά Μαθημάτων

Εφαρμογή αναπαραγωγής ήχων.

Εφαρμογή ζωγραφικής.

Εφαρμογή παιχνιδιού 1.

Εφαρμογή παιχνιγιού 2.

Εφαρμογή αναπαραγωγής ήχων με επανάληψη.

Εφαρμογή Quiz.

Εφαρμογή χάρτη.

Εφαρμογή βιβλιοθήκης.

Powered by
Visual C#

Λίγα λόγια για την C# (C sharp)

Η C # (c sharp) είναι μία σύγχρονη, γενικής χρήσης, γλώσσα προγραμματισμού. Λόγω του ότι χρησιμοποιείται για πολλαπλούς σκοπούς αποτελεί αυτήν την στιγμή ένα πολύ σημαντικό εφόδιο εύρεσης εργασίας στον Τομέα της Τεχνολογίας της Πληροφορίας.

Σειρά Μαθημάτων

Η C # (c sharp) για παιδιά είναι μία σειρά μαθημάτων που αποτελείται από δύο ενότητες. Η κάθε ενότητα ολοκληρώνεται με την δημιουργία τουλάχιστον 10 εφαρμογών που θα υλοποιήσουν τα παιδιά μέσα στην τάξη.

Η C # (c sharp) διδάσκεται με παρουσίαση από τον καθηγητή σε κάθε βήμα της υλοποίησης. Οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουνε διάφορες εφαρμογές όπως παιχνίδια ή άλλα καθημερινής χρήσης προγράμματα. Ανάμεσα σε αυτά είναι μια αριθμομηχανή, ένα παιχνίδι ερωτήσεων, ένας μετατροπέας ισοτιμίας νομισμάτων και άλλα πολλά.

Δεν απαιτείται να υπάρχει προηγούμενη εμπειρία σε προγραμματισμό. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ηλικίες από 12 χρονών και πάνω που έχουν μια βασική οικειότητα με τους υπολογιστές. (απλή επεξεργασία κειμένου, χρήση λειτουργικού συστήματος, χρήση του διαδικτύου).

Με αυτό τον κύκλο μαθημάτων τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κάνουν μια πρώτη επαφή με τον προγραμματισμό και να έρθουν πιο κοντά στο πως δουλεύει ο υπολογιστής, γνώση η οποία θα τα συνοδεύει σε όλη τους την μαθητική και επαγγελματική καριέρα.

Powered by
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ KODU

Λίγα λόγια το Kodu

Το Kodu αποτελεί λογισμικό της Microsoft το οποίο δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να δημιουργήσουν και να προγραμματίσουν το δικό τους παιχνίδι. Τα παιδιά εισάγονται στην λογική του σχεδιασμού ενός ψηφιακού περιβάλλοντος και διασκέδαζουν δημιουργώντας ένα σενάριο παιχνιδιού με αρχή, μέση και τέλος. Αφού τελειώσουν τον σχεδιασμό τους και δημιουργήσουν το περιβάλλον που επιθυμούν, στην συνέχεια προγραμματίζουν και κωδικοποιούν τα στοιχεία που έχουν προσθέσει, προκειμένου να έχουν συγκεκριμένες συμπεριφορές και να ανταποκρίνονται στο σενάριο των παιδιών. Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά δεν θα αναρωτιούνται πλέον πως δημιουργούντα τα ψηφιακά παιχνίδια, θα φτιάχνουν τα δικά τους, μαθαίνοντας τόσο το βασικό σημείο του σχεδιασμού, όσο και το εξίσου βασικό του προγραμματισμού.

Σειρά Μαθημάτων

Προγραμματισμός και Kodu, γεγονοστραφής προγραμματισμός, ο κόσμος και τα αντικείμενα του Kodu.

Δημιουργία νέου κόσμου.

Συμπεριφορά αντικειμένων.

Αλληλεπίδραση αντικειμένων.

Μεταβλητές και δυναμική αλλαγή της συμπεριφοράς.

Μηχανική παιχιδιών.

Απελευθέρωσε τους φίλους σου!

 

«Η εκμαθήση δημιουργίας των προγραμμάτων επεκτείνει το μυαλό, και σε βοηθά να σκέφτεσαι καλύτερα, δημιουργεί έναν τρόπο αντίληψης των πραγμάτων που νομίζω ότι είναι χρήσιμος σε πολλά πεδία.»

Bill Gates, Συνιδρυτής της Microsoft

Powered by
SCRATCH JUNIOR

Λίγα λόγια το Scratch Junior

HScratchJunior αποσκοπεί στην εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5 έως 8 ετών κυρίως, ενώ επιτρέπει στα παιδιά μέσω της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού να δημιουργήσουν αλληλεπιδραστικά projects με δημιουργικότητα και φαντασία! Δημιουργούν το δικό τους περιβάλλον, τους δικούς τους χαρακτήρες, προγραμματίζουν τις κινήσεις και την συμπεριφορά τους, προσθέτουν ήχους, εικόνες και ζωντανεύουν τους χαρακτήρες τους χρησιμοποιώντας την κατάλληλη σειρά εντολών.

Η ScratchJunior αποτελεί το πρώτο βήμα για να κατανοήσουν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία την λογική του προγραμματισμού με κύριο γνώμονα την διασκέδαση. Προσφέρει ανωτέρου επιπέδου δεξιότητες, όπως είναι η επίλυση προβλήματος και και η αυτόνομη μάθηση. Είναι βασισμένη στο γνωστό κώδικα προγραμματισμού Scratch που απευθύνεται σε ηλικίες άνω των 8 ετών και αποτελεί και το επόμενο βήμα μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων με την ScratchJunior.

Σειρά Μαθημάτων

Η εκμάθηση της Scratch Junior χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες/επίπεδα. Αρχικά, τα παιδιά μέσα από απλά projects καλούνται να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με το εργαλείο και τις λειτουργίες του. Σε δεύτερο επίπεδο, δημιουργούν τα δικά τους animations, ενώ στο τρίτο επίπεδο δημιουργούν μικρές ιστορίες αλληλεπίδρασης. Στο τελευταίο επίπεδο, τα παιδιά φτιάχνουν και προγραμματίζουν το δικό τους ψηφιακό παιχνίδι.

 

«Για κάποιους μαθητές, η πρόωρη έκθεση στις έννοιες του προγραμματισμού, μπορεί να τους ανοίξει οδούς και προοπτικές που δεν ήξεραν καν ότι υπήρχαν»

August Deshais, Εκπαιδευτικός.

Powered by
PYTHON ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Λίγα λόγια για την Python

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις γλώσσες προγραμματισμού μέσω της Python. Η Python αποτελεί την ιδανική επιλογή για νέους προγραμματιστές και βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν την λογική του προγραμματισμού με κώδικα. Γράφουν έναν ευανάγνωστο κώδικα ενώ παράλληλα βλέπουν και κατά πόσο δουλεύουν οι εντολές που έχουν δημιουργήσει μέχρι στιγμής μέσω ενός ειδικού παραθύρου. Τα παιδιά μέσω του προγραμματισμού αποκτούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος και εκσφαλμάτωσης, ενώ μαθαίνουν την χαρά της δημιουργίας. Η Python αποτελεί μια γερή βάση προκειμένου να μπορέσουν στην συνέχεια τα παιδιά να μάθουν και να δημιουργήσουν με οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού επιθυμούν.

Σειρά Μαθημάτων

Στην πρώτη ενότητα των μαθημάτων τα παιδιά μαθαίνουν κάποιες πολύ βασικές έννοιες και εντολές του προγραμματισμού, ενώ στην δεύτερη και τρίτη ενότητα δημιουργούν το δικό τους παιχνίδι με την γλώσσα προγραμματισμού Python.

Powered by
MORPHING

Τι είναι το Morphing;

Το Morphing είναι ένα ειδικό εφέ σε ταινίες και κινούμενα σχέδια χάρη στο οποίο μια εικόνα ή ένα σχήμα αλλάζει σε ένα άλλο μέσω μιας ομαλής μετάβασης. Τις περισσότερες φορές αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται για να απεικονίσει ένα άτομο να μετατρέπεται σε ένα άλλο ως μέρος μιας φανταστικής ή σουρεαλιστική κινηματογραφικής σκηνής. Παραδοσιακά μια τέτοια απεικόνιση θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω τεχνικών επεξεργασίας του ίδιου του φιλμ της ταινίας. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, αυτή έχει η τεχνική επεξεργασίας του φιλμ έχει αντικατασταθεί από λογισμικά στον υπολογιστή τα οποία δημιουργούν σαφώς πιο ρεαλιστικές μεταβάσεις.

morphing

Σειρά Μαθημάτων

Σε αυτή τη Δραστηριότητα οι Μαθητές θα ξεκινήσουν μαθαίνοντας τι είναι το Morphing και πως να χρησιμοποιούν αντίστοιχα προγράμματα. Στη συνέχεια θα φωτογραφηθούν, θα επεξεργαστούν τις εικόνες τους και μέσα από το λογισμικό του Morphing και θα δημιουργήσουν ένα βίντεο δύο λεπτών με μεταβάσεις από τον ένα μαθητή στον άλλο. Στο δεύτερο στάδιο θα επαναλάβουν την ίδια διαδικασία αυτή την φορά όμως χρησιμοποιώντας τις πιο σύνθετες επιλογές του προγράμματος και ως υλικό, εικόνες από γνωστούς πίνακες ζωγραφικής που θα “κατεβάσουν” από το Διαδίκτυο.

Διάρκεια 6 Ώρες
Ηλικίες 12 Ετών και Άνω

Η τεχνική Morphing εφαρμοσμένη στα πρόσωπα έξι διάσημων ηθοποιών του Holywood.

https://www.youtube.com/watch?v=wZurRt0TidI

Powered by
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ

Επεξεργασία εικόνας

Σε αυτόν τον κύκλο μαθημάτων οι μαθητές θα αποθηκεύσουν εικόνες στον υπολογιστή, μέσα από μια κάμερα ή από το διαδίκτυο, και θα τις επεξεργαστούν στο Photoshop. Το Photoshop έχει πλέον καθιερωθεί ως το μοναδικό και το καλύτερο δημιουργικό εργαλείο για επεξεργασία ψηφιακών εικόνων. Οι μαθητές θα μάθουν να επεξεργάζονται ψηφιακές εικόνες, να αξιολογούν φωτογραφίες και να τις ρετουσάρουν, να γνωρίζουν τα στάδια που απαιτούνται για να γίνει η επεξεργασία μίας εικόνας.
Ο κύκλος μαθημάτων ακολουθεί την επίσημη διδακτική ύλη της Adobe και παρέχει στα παιδιά τις ικανότητες που χρειάζονται για δημιουργήσουν δικές τους συνθέσεις έως και να διορθώσουν κατεστραμμένες φωτογραφίες ή να δημιουργήσουν γραφική για κάποια ιστοσελίδα ή μπλοκ. Φυσικά το μάθημα γίνεται μέσα από project στο οποίο οι μαθητές ξεκινούν από μία καθορισμένη εικόνα και προσπαθούν να φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας κάθε φορά συγκεκριμένες ιδιότητες του Photoshop.

Ενδεικτική Ύλη

Χρήση πρόσθετου προγράμματος εξερεύνησης εικόνων στον υπολογιστή
Δημιουργία και επεξεργασία κειμένου
Τεχνικές Ανυσματικής Σχεδίασης
Τεχνικές επιπέδων
Δημιουργία Ειδικών Εφέ
Δημιουργία Συνδέσεων μέσα σε μία εικόνα
Δημιουργία Animation για το Web
Εισαγωγή, εξαγωγή οργάνωση και αποθήκευση.
Παραγωγή και επαναχρησιμοποίηση εικόνων.
Κατανόηση και επιλογή των χαρακτηριστικών για την ενσωμάτωση χρωμάτων
Διαχείριση εικόνων
Εργασίες με επιλογές και διαστάσεις.
Χρήση του χάρακα και έξυπνων οδηγών
Μετατροπή εικόνων.
Ρύθμιση του εύρους των χρωμάτων και χρωματική διόρθωση μίας εικόνας.
Retouching και blending εικόνων.
Εργαλεία σχεδιασμού και ζωγραφικής.
Φίλτρα.

Διάρκεια 12 Ώρες

Powered by
ΣΧΕΔΙΟΚΙΝΗΣΗ

Flash Animation (Κινούμενα σχέδια με το Λογισμικό Flash)

Το Flash είναι ένα επαγγελματικό πρόγραμμα για την δημιουργία κινούμενων σχεδιών. Σε αυτή την δραστηριότητα τα παιδιά θα σχεδιάσουν τους δικούς τους χαρακτήρες και θα δημιουργήσουν μια ιστορία κινουμένων σχεδίων με αυτούς πρωταγωνιστές!

Γνωστικά Αντικείμενα

Χρήση animation (κίνησης) και πολυμέσων για διαδικτυακή επικοινωνία
Σωστή χρήση των πολυμέσων
Έρευνα και κατηγοριοποίηση των τρόπων χρήσης του Adobe Flash
Το περιβάλλον του Flash, εργαλεία, layers, βιβλιοθήκες
Χρήση μεθόδων animation
Δημιουργία interactive κουμπιών
Δημιουργία storyboard και ανάπτυξη περιεχομένου με βάση αυτό
Σύνδεση των στόχων με την διαδραστικότητα
Εισαγωγή ήχων, δημοσίευση των παραγόμενων ταινιών flash.
Δημιουργία εφέ

Διάρκεια 12 Ώρες

Powered by
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

Επεξεργασία Ιστοσελίδας

Σε αυτήν την δραστηριότητα τα παιδιά δημιουργούν τη δίκη τους ιστοσελίδα, γράφοντας κώδικα σε έναν επεξεργαστή κειμένου. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά κατανοούν πως λειτουργεί το διαδίκτυο, ορολογίες όπως http, ftp, server, web, URL, search engine, καθώς και τις δημοφιλέστερες τεχνολογίες για την δημιουργία μιας σελίδας που είναι η γλώσσα HTML και τα αρχεία στυλ CSS.

Διάρκεια 12 Ώρες

Powered by
CMS JOOMLA-WORDPRESS

Τι είναι το Joomla

To Joomla είναι μια δωρεάν open source εφαρμογή με την οποία μπορεί κάποιος να δημιουργεί δυναμικές ιστοσελίδες.
Για παράδειγμα το site μας www.futureplus-kids.gr έχει αναπτυχθεί με Joomla. Χάρη στο Joomla δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες της σελίδας να συνδέονται, να ανανεώνουν και να προσθέτουν περιεχόμενο και νέο υλικό στη σελίδα ανάλογα με τα δικαιώματα που τους έχουν εκχωρηθεί
Αρθογράφοι, Συντάκτες, Εκδότες και Υπερδιαχειριστές είναι κάποιοι από τους ρόλους που καλούνται τα παιδιά να παίξουν προκειμένου να συνεργαστούν και να μάθουν να διαχειρίζονται μια σελίδα.
Υπάρχουν πάρα πολλά CMS (Content Management Systems) στην αγορά αλλά το Joomla εδώ και πολύ καιρό παραμένει το πιο δημοφιλές και ολοένα και περισσότεροι Web Developers επιλέγουν να αναπτύσσουν sites με αυτό και όχι με συμβατικούς τρόπους.

Κύκλος Μαθημάτων

Τα παιδιά δημιουργούν την δικιά τους ιστοσελίδα με χρήση του Joomla και μαθαίνουν να την διαχειρίζονται. Μέσα από το μάθημα κατανοούν την δομή ενός τέτοιου συστήματος περιεχομένου το πως λειτουργεί και πως μπορούν με απλές κινήσεις να διατηρούν στο διαδίκτυο τη δικιά τους ιστοσελίδα και να δημοσιεύουν σε αυτή.

Ενδεικτική Ύλη

Content Management Systems και Εισαγωγή στο Joomla
Εγκατάσταση του Joomla
Βασική Διαχείριση (Administration)
Users και Δικαιώματα, Ρυθμίσεις Ασφαλείας
Frontend – Backend
Οργάνωση του περιεχομένου που πρόκειται να δημοσιευθεί
Δημιουργία Μενού και Εργαλείων Πλοήγησης
Extensions και Modules – Εγκατάσταση, Διαχείριση
Media Gallery, Banner Manager, Contact Manager
Επεξεργασία και Διαχείριση Κειμένων Ιστοσελίδας
Διαχείριση της Πρώτης Σελίδας (Frontpage)
Εφαρμογή: Δημιουργία Ιστοσελίδας από το μηδέν, χρησιμοποιώντας το Joomla
Εγκατάσταση WordPress
Θέματα, Σελίδες, Μενού, Ρόλοι Σελίδας
Δημιουργία Άρθρων, Δημοσιέυσεις

Διάρκεια 12 Ώρες

Powered by